Invitasjon til "Hjemme - en viktig forestilling om skeives liv og tro"

Vake inviterer denne høsten kirke- og trossamfunn til forestillingen «Hjemme - en viktig forestilling om skeives liv og tro». Forestillingen tar utgangspunkt i skeives erfaring med tro, som formidles gjennom tekster, historier, musikk og billedkunst.

Invitasjon til "Hjemme - en viktig forestilling om skeives liv og tro"
Publisert 20. august 2024
Oppdatert 20.08.2024

Gjennom bilder, dikt, historier og toner formidles erfaringer om livsnære tema og allmennmenneskelige behov om å føle seg hjemme. Hjem til tro, til seg selv, til kropp og følelser, til familie og til fellesskap. Eller det motsatte. Om å ikke finne et hjem, om å oppleve seg hjemløs eller med en sterk hjemlengsel.

Forestillingen "Hjemme" presenteres autentisk. Alle sanger, dikt, portretter, fortellinger, bilder og kunstutrykk er i hovedsak bidrag fra skeive og troende.

Gjennom denne forestillingen ønsker man å formidle erfaringer på en ærlig, åpen og nærværende måte, som kan gi gjenklang hos lytteren, bidra til kunnskap, mildne polarisering, bidra til trygge rom og bidra til åpen dialog.