Lederkurset NMSU - Utvidet

Her finner du to nye tilleggskapitler til Lederkurset: 4B Jobb i kirken og 12 Veien videre.

• Alder
  • Laget av
    NMSU og Kirkerådet
  • Publisert
    23.09.2022
  • Oppdatert
    01.08.2024
  • Beskrivelse

Lederkurset NMSU er utvidet med to kapitler, støttet av rekrutteringsmidler fra Den norske kirke.

Disse to nye kapitlene retter seg særlig mot bruk i menigheter.

I kapittel 4B Jobb i kirken får deltakerne bli kjent med Den norske kirke. De introduseres for spennende arbeidsoppgaver i kirken, og har praktiske arbeidsoppgaver som quiz om Dnk, Hvem er jeg i kirken? – digital personlighetstest, og et forslag til intervjuguide for samtale med andre kirkeansatte i menigheten. Det er også laget en film til denne samlingen med presentasjon av en prest, en kommunikasjonsansvarlig og en menighetspedagog – der de snakker om hvorfor de jobber i kirken.

I kapittel 12 Veien videre er det fokus på veien videre i livet. Kapittelet er tenkt som hjelp til å skape refleksjon rundt livets valg. Det inneholder ulike elementer man kan plukke og mikse fra, blant annet et utdypende foredrag: Om å velge og være utvalgt av Bård E. H. Norheim.

Her finner du de to nye kapitlene til lederkurset, med mer informasjon.

Hvis du ikke kjenner Lederkurset NMSU fra før: Les om konseptet og se eksempler på samlinger.