MiLK - minilederkurs

Illustrasjonsbilde: KFUK-KFUM Norge

MiLK - minilederkurs

KFUK-KFUM sitt kurs for unge lederspirer i menigheten.

• Alder
    13-15, 16-18
    KFUK-KFUM
    20.10.2015
    02.08.2024

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke

Minilederkurs

MiLK som breddetiltak i trosopplæringen

Minilederkurset MiLK er utviklefor aldersgruppen 15-17 år. Kurset kan inngå i en helhetlig plan for trosopplæring i menigheten og samtidig være en grunnstein for godt ungdomsarbeid. MiLK krever lite ressurser og er enkelt å tilpasse lokalt. Samarbeid med nabomenighet eller andre i prostiet er ofte effektivt!

Omfang og temaer

MiLK består av åtte kursøkter som kan gjennomføres som jevnlige samlinger på kveldstid eller på helgesamlinger. Samlingene inneholder aktiviteter og måltid i tillegg til temainnholdet som formidles gjennom samtaler, filmer og presentasjoner. I tillegg til kursøktene skal deltakerne ha praksis i grupper eller arrangementer for barn og unge i menigheten. En voksen i det lokale arbeidet fungerer som veileder gjennom året. Etter avsluttet kurs får deltakerne et kursbevis som dokumenterer hva de har vært med på.

1. Vær deg selv
    2. Stå opp for andre
    3. Mange slags ledere
    4. Ungt ansvar, voksent nærvær
    5. Makt, kropp og grenser
    6. Leder på leir
    7. Andaktskurs
    8. Gudstjenesten og ledelse

Bestilling av kurset

MiLK består av en digital kurspakke som administreres av KFUK-KFUM Norge. Grupper som er innmeldt i KFUK-KFUM Norge får kurset til spesialpris.

Her kan du lese mer om MiLK og bestille kurset.